لامپ کم مصرف یا لامپ فلورسنت فشرده

لامپ LED
آبان 6, 1395
نسل سوم لامپ های روشنایی
آبان 6, 1395
لامپ LED
آبان 6, 1395
نسل سوم لامپ های روشنایی
آبان 6, 1395

لامپ کم مصرف یا لامپ فلورسنت فشرده

لامپ کم مصرف یا لامپ فلورسنت فشرده، یک نوع لامپ از خانواده لامپ های فلورسنت می باشد. لامپ های کم مصرف برای جایگزینی لامپ های رشته ای طراحی شده اند و قابلیت بسته شدن به سرپیچ های فعلی که برای لامپ های معمولی استفاده می شوند را دارند. در مقایسه با لامپ های معمولی، این لامپ ها همان نور را تولید می کنند اما مصرف برق آنها بسیار کمتر و به مراتب عمری طولانی تر دارند. در نتیجه در مقایسه با یک لامپ معمولی در هزینه برق صرفه جویی زیادی میشود.
در لامپ های کم مصرف دو بخش اصلی وجود دارد. قسمت اول: لوله شیشه ای است که گاز در آن پر شده.
قسمت دوم: بالاست الکترونیکی
مهمترین پیشرفت در فناوری این لامپ ها، جایگزینی بالاست القایی با بالاست الکترونیکی است. این فناوری باعث از بین رفتن چشمک زدن لامپ کم مصرف هنگام روشن شدن شده است، مشکلی که تقریباً در همه لامپ های فلورسنت با بالاست القائی وجود دارد.
در زمان استفاده به نکات زیر توجه فرمائید:
• برای نصب از سرپیچ (نگه دارنده) سالم و مرغوب دارای نشان استاندارد ملی ایران استفاده نمائید.
• برای جلوگیری از ایجاد ترک یا شکستگی قسمت شیشه ای لامپ هنگام جابه جایی و نصب، بدنه پلاستیکی لامپ را در دست گرفته و بچرخانید.
• در مکان های با احتمال ریزش آب و یا در دمای بسیار بالا استفاده نشود.
• استفاده از کلیدهای دارای لامپ نئون ممکن است باعث چشمک زدن لحظه ای لامپ در مواقع خاموش بودن لامپ می گردد، در این صورت پیشنهاد میشود لامپ نئون داخل کلید را از مدار خارج نمائید.
• جهت نصب لامپ های کم مصرف در داخل چراغ های سقفی، به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای قطعات الکترونیکی لامپ که باعث سوختن زود هنگام آنها می شود، به کمک پیچ های تنظیم موجود بر روی چراغ، ارتفاع چراغ را به گونه ای تنظیم نمائید که قسمت بالاست الکترونیکی لامپ، بیرون از فضای رفلکتور چراغ قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =